Bez kategorii

Kiedy rozważyć wymianę starej witryny na nową

Pomimo, że w obecnych czasach rozwój technologii w dziedzinie internetu spowodował, że aktualnie nikt nie wyobraża sobie funkcjonowania bez dostępu do sieci, to jednak wiele firm oraz instytucji w dalszym ciągu posiada strony internetowe, które stanowią w większości niewykorzystany potencjał. Najczęściej są to witryny, które utworzone zostały kilka bądź też  kilkanaście lat temu i najzwyczajniej nie są już atrakcyjnie dla potencjalnego klienta. Strony internetowe posiadające już swoje lata, na których nie pojawiają się widoczne oznaki aktualizacji oraz dostosowania do obecnych trendów jak i rozwiązań technologicznych stają się mniej wartościowe. Tutaj należy zwrócić uwagę również na fakt, że nie wszyscy właściciele firm, których witryny mają już swoje lata zdają sobie sprawę z tego, że coś przydałoby się zmienić  i w efekcie tracą zarówno obecnych jak i nowych klientów.

Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że strona funkcjonująca już dobre parę lat po której poruszanie się jest utrudnione ze względu na brak dostosowania jej do wciąż rozwijających się technologii  może w konsekwencji spowodować więcej strat aniżeli korzyści. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, kiedy warto poważnie zastanowić się nad wymianą starej witryny na nową bądź też jej aktualizacją.

1. Nie jest responsywna

W obecnych czasach obserwując sytuację występującą na świecie na pierwszy rzut oka można zauważyć, że praktycznie każda osoba rozpoczynając od dzieci, a kończąc na osobach dorosłych posiada telefon. Aktualnie praktycznie każde takie urządzenie posiada dostęp do internetu. Biorąc pod uwagę wysoko rozwiniętą technologię należy zauważyć, że każda strona internetowa powinna być dopasowana zarówno do urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych. W przeciwnym wypadku w momencie, gdy strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych może zdarzyć się sytuacja, w której to określona firma bądź osoba prywatna straci dużą cześć potencjalnych klientów, którzy korzystając ze swoich telefonów pragną dostępu do stron internetowych jasnych oraz przejrzystych dostosowanych do swoich urządzeń. W większości przypadków jeżeli ktoś wchodzi na stronę nieresponsywną po prostu ją zamyka. Wynika to z faktu, że przemieszczanie się po witrynie internetowej dostosowanej do urządzeń stacjonarnych zajmuje zbyt dużą ilość czasu oraz powoduje zbędne trudności. Warto podkreślić również to, że w zależności od tego czy strona jest responsywna czy też nie pozycjonowanie jej w wyszukiwarkach znacznie się różni. Coraz częściej występują sytuacje w których to nieresponsywne strony internetowe tracą swoje pozycje na rzecz tych nowocześniejszych.

Wysoko rozwinięta technologia w dziedzinie stron internetowych powoduje, że prędzej czy później każda strona będzie musiała spełniać ten warunek.

2. Strona wczytuję się coraz dłużej

W dzisiejszych realiach najważniejszą domeną jest czas. Internauci odwiedzając różnego rodzaju strony internetowe oczekują, że uzyskają do nich szybki dostęp. W przypadku gdy czas ładowania strony zaczyna się znacznie wydłużać stają się oni niecierpliwi oraz stosunkowo często decydują się na rezygnację z odwiedzenia strony zanim jeszcze załaduje się ona do końca. Konsekwencją tego typu działania staje się utrata klienta bądź też czytelnika mimo posiadania wysokiej jakości tekstów, produktów czy też usług.

Długi czas oczekiwania na załadowanie strony internetowej = zamknięcie strony oraz wyszukanie podobnej o znikomych różnicach

Tak właśnie myślą Twoi potencjalni klienci.

3. Nikt jej nie odwiedza

Posiadasz stronę internetową ? Według Twoich statystyk widzisz, że nie zostaje ona zbyt często odwiedzana ? Oznacza to, że coś trzeba w tym kierunku zmienić. W przypadku, gdy strona jest stosunkowo nowa to najczęściej oznacza to po prostu tyle, że jeszcze nie jest dobrze znana wśród internautów, a co za tym idzie ruch na niej jest mniejszy. Natomiast w przypadku, gdy twoja strona internetowa ma już dłuższy czas, który mierzyć można w latach, a statystki są na niskim poziomie to brak ruchu spowodowany jest w głównej mierze zaniedbaniami takimi jak przede wszystkim: , słaba reklama w internecie (jeżeli ten ruch nigdy nie był duży) lub też jeżeli strona miała dużo odwiedzających, a ruch zaczął z czasem maleć, może to być spowodowane spadkiem jej atrakcyjności dla klientów.

4. Jeśli nawet dla ciebie strona wygląda staro, inni mają o niej jeszcze gorsze zdanie


Jak to się mówi ? Tak, każdy ma swój gust i o gustach się podobno nie dyskutuje. Dlatego też zakładając stronę internetową nawet sam właściciel strony nie jest w stanie zauważyć jak zmienia się z czasem postrzeganie jej, czy stała się ona mniej atrakcyjna czy też nie.  Dochodzi do tego również brak obiektywnego działa, ze względu na to, że jesteśmy jej właścicielem. W przypadku, gdy pojawiają się sygnały, że coś jest nie tak mimo, iż według nas wszystko wydaje się działać tak jak powinno, wówczas najlepiej przeprowadzić sondę wśród rodziny i przyjaciół, aby poznać różne punkty widzenia. Jeżeli okaże się, że pojawiające się opinie nie są najlepsze (liczą się tylko te szczere;) lub też według nas nie są one satysfakcjonujące, to znak, że czas najwyższy coś zmienić.

Podsumowując strona internetowa w obecnych czasach to podstawowy wizerunek większości firm i instytucji. Łączy ona potencjalnego klienta z firmą i na odwrót. Klienci widzą stronę która przykuwa ich uwagę, zachęca do skorzystania z niej lub po prostu ze względu na estetykę i treść wzbudza zaufanie mają mniejsze dylematy czy skorzystać z niej czy też nie. Dlatego należy zadbać o to, żeby była jak najbardziej przyjazna dla użytkowników. Najważniejsza zasada w przypadku posiadania strony internetowej jest taka, że strona  powinna służyć jej użytkownikom oraz klientom i być wizytówką firmy. A z racji tego, że użytkownicy są coraz bardziej wymagający, to warto zadbać zarówno o jej wygląd zewnętrzny, treści merytoryczne, jak również wysoko rozwinięte rozwiązania technologiczne.